четвъртък, 12 юни 2014 г.

Кризата на лукса


Компаниите, които продават лукс, ще трябва да се подготвят за още поне две трудни години. Въпреки че някои търговци и производителите на именити марки са склонни вече да виждат признаци за възстановяване на сектора, още е рано да се говори, че е достигнато дъното. Повечето клиенти предпочитат бързи кредити като форма на кредитиране и покупка не само на луксозни стоки, но и на стоки за ежедневна употреба.

Най-голям спад се отчита в продажбите на автомобили и часовници, докато производителите на кожени стоки като чанти и обувки и на козметика засега са малко повече пощадени. Продажбите на луксозни стоки ще намалеят средно с 10% през 2014 г. и ще останат почти без промяна догодина, преди да започнат да нарастват през 2015 г

В географско отношение перспективите в сектора също са противоречиви. Китай е един от малкото пазари, които през настоящата година ще зарадват търговците с по-големи продажби, докато другите обещаващи доскоро пазари като Русия и Близкия изток ще почувстват негативното влияние от свитите разходи на любителите на лукса.

Няма коментари:

Публикуване на коментар